Handlenett - Ikke plastpose

Var innom mamma og svigerforeldrene mine med et par handlenett i dag. Så nå kan vi alle bære hjem de matvarene vi kjøper med litt bedre samvittighet.



Jeg har hatt handlenett en stund nå, og synes faktisk de er mye mer praktiske i bruk enn plastposene. De rommer som oftest mer, og det skal mye til før det går hull på dem.

Kjøpte to til prisen av en på Ultra en gang. De er romslige og har bra design. Så er det disse nettene fra Bokklubben da, som vi fikk gratis når vi var på bokfest i Operaen. Vi tok med noen ekstra av dem for å spre det positive miljøbudskapet til andre rundt oss også :0) . Men disse nettene er litt små i størrelsen, så jeg hadde ikke valgt å kjøpe dem hvis jeg måtte betalt for dem. De koster nitten kroner til vanlig på bokklubben.no.

Foruten de to typene over, har jeg et handlenett fra Kiwi som er kjempekjekt.
Skulle jeg valgt en type nett av de tre jeg har prøvd som "best i test", så hadde jeg valgt det fra Kiwi.
Grunnen er som følger: Det er det største nettet av dem alle, mottoet på posen er originalt, og nettet kan dessuten byttes inn mot et nytt ett, uten at man må betale en krone mer enn hva man gjorde når man investerte i det.


Alle burde bruke nett istedet for plastposer!

Men ett aber er det. Nemlig den utfordringen det er å faktisk ta dem med seg i butikken! Det tar en stund for underbevisstheten å huske på dem nemlig.


Jeg har lagt ett par i bilen, i veska og på knaggen ute i gangen. Alt for å ikke glemme meg...


Men når vanen først er innarbeidet så går det hele av seg selv .

0 kommentarer:

Nyere innlegg Eldre innlegg Startsiden